Vážení zákazníci, vzhledem k současnému náporu na dopravní společnosti je možné očekávat zdržení dodání objednávek na 2-3 pracovní dny.

Jak přizpůsobit řízení zimnímu počasí

Myslete na namrzlou vozovku

Největší komplikací pro většinu řidičů v zimních měsících je jednoduše led a sníh. Souvislá ledová vrstva je totiž ještě více záludnější než pouze vrstva vody. I nejkvalitnější zimní pneu mají na zamrzlém a hladkém povrchu horší trakční vlastnosti než na suchém asfaltu. Když je led navíc pokrytý sněhovou pokrývkou a řidič jej na první pohled nevidí, zrádnému povrchu pak mnohdy nestihne včas přizpůsobit styl jízdy.

Důležité je tedy snažit se vnímat chování svého vozidla  ještě více bedlivěji než v létě. A to také v případě, že vozovka na první pohled zamrzle nevypadá. Vždy je lepší snažit se problémům předcházet, než je řešit až posléze Na to už totiž může být také někdy i pozdě.

Předvídejte situace

Předvídat a jednoduše zase předvídat. To je pravidlo, které by si měli mít všichni řidiči v hlavě po celý rok. A v zimě to platí dvojnásob. Předvídat je potřeba nejen chování jiných účastníků provozu, ale i okolního prostředí. Což v zimě bývá často jeden velký problém, protože podmínky na vozovce se mohou změnit během pár minut.

Pozor na přejezdy mostů

K nejzákladnějším hrozbám, na kterých je potřeba počítat s námrazou, jsou jednoduše mosty. Velká vlhkost a nulová izolace v podobě půdy zde způsobují, že je asfalt často pokryt mírnou vrstvou ledu mnohem dřív než na okolních silnicích.

Vnímejte výstražné značení


Měli bychom si uvědomit i to, že dopravní značky mají na cestách svůj význam a musíme jim proto věnovat maximální pozornost. Nepřehlédněte proto také značení jako je boční vítr, nebezpečí smyku, dvojitá zatáčka či jiné nebezpečí. Jakmile nějakou takovou značku vidíte, je vždy dobré zpomalit a jet opatrněji.

Plynulost jízdy nadevše

Plynulá jízda nemá pouze tu výhodu, že vám nebudou v autě zvracet děti, její smysl je daleko hlubší. Díky ní se totiž dovedete vyhnout řadě komplikací.

Žádné zbytečné pohyby

Většina správných řidičů ví, kdy má plyn přidat  a ví také kdy má brzdit. Pouze šlapání na plyn či brzdu jen tak pro nic za nic se nemusí vyplatit. Důležité je taky brzdit i zrychlovat pozvolně a s dostatečnou rezervou, aby auto mělo na požadovaný úkon potřebný čas. Ten je totiž na zledovatělé vozovce samozřejmě delší než na suché.

Otáčet volantem se snažte plynule a smysluplně

Na plynulost je v maximální míře myslet i při pohybu volantem. Průjezd zatáčkami je v zimě často rizikovým procesem. Postupným a pozvolným stáčením volantu a plynulým projetím zatáčky se můžete problémům vyhnout.